wtorek, 21 lutego 2012

Amerykańskie naleśniki - Pancakes

Dzisiaj wstawiam przepis do naleśników tzw. amerykańskich czyli pancakes. Wypróbowałam je godzinkę temu i jestem z siebie dumna ( nie tylko ja, bo moja rodzinka się nimi zachwyca ;) ). Okej więc zaczynamy:


Składniki:
1 1/2 szklanki mąki
3 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
1 łyżeczka soli
1 łyżeczka cukru
1 jajko
3 łyżki roztopionego masła
3 łyżeczki cukru pudru
1 1/4 mleka
bita śmietana/sos owocowy ( truskawkowy, daktylowy itp. )/ sos klonowy ( oryginalny ! )/konfitura lub cokolwiek innego do polania naleśników 
Wykonanie:
1. Roztapiamy trochę masła na małej patelni. Tak aby uzyskało złocisty kolor. Odstawiamy je do wystygnięcia.
2. Do dużego garnka/miski wsypujemy mąkę, proszek do pieczenia, cukier, cukier puder i sól. Mieszamy.
3. Z sypkiej składników tworzymy coś na wzór stożka czyli krótko mówiąc na środku miski robimy otwór.
4. Do środka otworu wlewamy mleko, schłodzone masło i jajko. 
5. Mikserem mieszamy wszystko tak aby powstała gęsta konsystencja. Jeśli będzie zbyt gęste możemy dodać troszkę mleka.
6. Rozgrzewamy małą patelnię wlewając trochę oleju.
7. Do szklanki wlewamy około 1/4 konsystencji ciasta i wlewamy na patelnię.
8. Smażymy do uzyskania obustronnego wysmażenia. Naleśniki mają mieć jasno brązowy kolor.
9. Podajemy z czymkolwiek chcemy. Ja niestety nie kupiłam w sklepie osiedlowym żadnego sosu więc wzięłam z domowej spiżarni słoik z sokiem z truskawek i tymi owocami. Na środku pancakesa położyłam dwie truskawki i polałam niewielką ilością soku.


Polecam strasznie, bo wyszły pycha ! Jadłyście kiedyś takie naleśniki ? Macie sprawdzone sposoby ? Czekam na Wasze komentarze. ;)
Pozdrawiam.


P.S.
Bardzo ucieszyła mnie tak duża ilość komentarzy pod ostatnim wpisem o marzeniach. Jesteście kochani ;)


4 komentarze:

  1. Jee*.* Wyglądają przepysznie, ja jeszcze nie jadłam takich naleśników, ale na pewno się kiedyś skuszę ^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Są przepyszne ! Polecam ten przepis, przetestowany :)

      Usuń
  2. Chyba sb ide je zrobić na kolację. Mmm <3
    zapraszam do mnie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też mi ślinka cieknie na samą myśl :D
      wpadnę na pewno ;)

      Usuń

Dziękuję za każdy komentarz, obserwację, a nawet odwiedziny. Ten blog nie istniałby bez Was! :)